FANDOM

Igor Blažević Inspektor Blaža

Игор Блажевић (лат. Igor Blažević, познат и као Инспектор Блажа, Inspektor Blaža; Београд, 16. јун 1963.) је српски музичар.

Певач је групе Прљави Инспектор Блажа и Кљунови. У својој каријери је био свестран. У школским данима се осим музиком бавио и спортом. Такође је објавио четири књиге, глумио је у два филма, окушао се као гласовни глумац, ТВ водитељ, био је радијски водитељ и писао је колумне. Упркос свим гранама уметности у којима се окушао најпознатији је као музичар и егзибициониста.

Завршио је основну школу Вук Караџић након које је уписао Пету београдску гимназију. С обзиром да није био најузорнији ученик, у гимназији је проводио и време преко лета. Играо је фудбал за школску екипу, а осим склоности музици показао је и склоност ка филму. Након гимназије, завршио је Вишу економску.

Након средње школе је основао са пријатељима групу „Фискултурно Лане“ која је била права рокенрол атракција. Група се распала 1984. године, али неке од песама насталих у том периоду певају Прљави Инспектор Блажа и Кљунови, попут: „Не могу без ње“, „Viva la France“…

1990. Блажа је снимио демо „Дуле Савић“ који је постао хит на локалним радио станицама. 1991. године Блажа се запослио на радију Пингвин где је упознао газду Милутина и направили су емисију „Блажа међу шљивама“. Милутин, који је онда радио као ди-џеј, предложио је ширење сарадње у један ресторан у којем се пуштала рок музика. Познанство с Милутином је био један од окидача у стварању Прљавог Инспектора Блаже и Кљунова. У овој групи Блажа се формирао као аутор и егзибициониста.

Осим музике, Блажа се бавио и књижевношћу. 2001. године је објавио „Сабрана дела“ која имају 99 страна. „Сабрана дела“ се састоје од тестова за интелигенцију, „Прљавих покварених пирата“ – есеја о филму на пиратским касетама, поезије и видео игрица. На његов окрет према књижевности утицало је познанство с групом предвођеном Бошком Савковићем који су били окупљени око часописа „Бре“ и „Наша крмача“. Од четири књиге које је објавио „Блажа у Београду“ била је одлично прихваћена од стране публике.

1999. године успех албума „Секс, дрога и Бодирога“ доводе га до позиције заштитног лица компаније Синалко за кампању „Буди паметан, буди срећан“. Такође је добио ангажман у популарном дечјем квизу „Тајне обичних ствари“.

2008. почео је да се бави и новинарством. Писао је колумне о Београду у „Сингидунум виклију“ и у листу „Блиц“ пише критике филмова. Такође је и сам глумио у филмовима „Пакет аранжман“ и „Три палме за две битанге и рибицу“.

Синхронизацијски студији

Гласовне улоге

Дизни

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2019 Аладин (играни филм) Јаго

Не-Дизни

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2019 Ко се боји вука још 2

Везе