FANDOM

Vladimir Marković Luni

Владимир Марковић „Луни“ (лат. Vladimir Marković „Luni“, стилизовано LoOney; Београд, 4. децембар 1980.) је српски глумац, редитељ, преводилац, текстописац, музичар, продуцент и цртач стрипова. Син је гласовне глумице Драгане Кауцки.

Као дете, певао је у хору Колибри, те се као члан хора појавио у емисијама Седефна ружа и Децо, певајте са нама. Популарност је стекао 1989. године, када је тумачио Златка, главну улогу у култној дечјој ТВ серији Метла без дршке.

Као тинејџер, престао је да се бави глумом и певањем и окренуо се цртању стрипова. Урадио је на десетине стрипова који су објављивани у фанзинима и часописима. Кренуо је да користи свој алијас Луни (LoOney) 1999. године, као уметничко име. Године 2002. са групом пријатеља, основао је и водио „Шлиц стрип“, цењени алтернативни часопис о стриповима и седмичну радионицу која је још увек активна без њега. Неки стрипови су издавани и међународно, а групне изложбе су путовале по Србији, Босни и Херцеговини, БЈР Македонији, Словенији, Румунији, Италији, Шведској итд. Услед недостатка времена и фокуса на друге ствари у каријери, Луни је престао са цртањем, али је писао за друге уметнике. Његов, за сада, последњи стрип је „Кики Рот“, за који је писао сценарио, а који је илустровао Тони Радев.

Завршио је филмску и телевизијску монтажу на Факултет драмских уметности у Београду. Године 2002, кренуо је да монтира и режира хип-хоп музичке спотове, углавном у оквиру своје продукцијске куће Лунирама. Шест година касније, постао је препознатљив по раду на филму и телевизији. Режирао је ТВ емисије „Хоћу да знаш“ и „Сити и витки“, а ко-режирао „Икс фактор Адрија“ и „Ко ти прави свадбу“, а монтирао „Звезда пре свега“, „Егзит култомотиватор“, „Егзит у покрету“ и „Ја имам таленат!“.

Године 2004, Луни је самостално издао свој први соло сингл „Јутро (паметније од ноћи)“, уз музички спот који се рангирао на 2. месту на топ-листи ТВ Метрополис. Следећи сингл објавио је након шест година, али је у међувремену снимао нумере са разним другим (углавном хип-хоп) извођачима. Године 2010, објавио је микстејп „Featuring! Vol. 1“. У децембру исте године, објавио је сингл „Муцам“, уз два ремикса које је направио са Севдах Бејби и Ди-џеј Флипом. Спот за „Муцам“ режирао је Луни, а у њему се, поред Севдах Бејби, појављују бројне друге познате личности. Године 2011, Луни је издао свој први соло албум „Компромис“, преко МТВ Адрија веб-сајта. Албум је био успешан у свим земљама региона. Његов за сада последњи сингл је „(Хоћу с тобом да) Ђускам / (I Wanna) Dance With You“, издат у септембру 2013. године.

Активно се бави и синхронизацијом на српски језик, као редитељ, преводилац, гласовни глумац и текстописац.

Синхронизацијски студији

Гласовне улоге

Дизни

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2018 Ралф растура интернет Ибој, Спасић, Си Трипио
2019 Аладин (играни филм) додатни гласови
2019 Грдана - господарица зла додатни гласови
2020 Напред Глас у песми „Срећан, срећан рођендан“, додатни гласови

Марвел

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2018 Спајдермен: Нови свет Питер Праскер / Спајдер-Хем

Не-Дизни

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2018 Ринге ринге раја Чао
2018 Тајне авантуре мачака Мушка антилопа
2019 Ко се боји вука још 2 додатни гласови
2019 Angry birds филм 2 Невидљиво прасе, Стева, Птица тебрица, Тата птица, Патка на лежаљци, додатни гласови
2020 Капетан Сабљозуби и магични дијамант

Режија и превод

Дизни

Година синх. Филм/серија Улога
2006 Нове пустоловине Винија Пуа (ТВ синх.) Превод појединих песама за титл
2006 Пачије приче (ТВ синх.) Превод појединих песама за титл
2006 Херкул (ТВ серија) (ТВ синх.) Превод појединих песама за титл
2019 Аладин (играни филм) Превод
2019 Грдана - господарица зла Режија
2020 Напред Режија, музичка режија

Марвел

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2018 Спајдермен: Нови свет Режија, превод

Блу скај

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2014 Рио 2 Препев

Не-Дизни

Година синх. Филм/серија Улога
2003 Телетабиси (Лаудворкс) Препев
2014 Како да дресирате свог змаја 2 Препев
2016 Тролови (2016) Препев
2018 Лео Да Винчи: Мисија Мона Лиза Препев
2019 Мала госпођица Дулитл Препев
2019 Приче из кућице на дрвету Препев
2019 Фиксији (Моби) Препев
2019 Angry birds филм 2 Режија, превод

Везе