FANDOM

Ana Kostovska

Ана Костовска (лат. Ana Kostovska; Скопље, 4. март 1963.) је српска и македонска филмска, телевизијска, позоришна и гласовна глумица и певачица.

Каријеру је започела 1984. као водећи вокал групе „Бастион“, у којој су били и Кирил Џајковски и Љубомир Стојсављевић. Снимили су неколико песама на македонском за музичку производњу РТВ Скопља пре него што су 1984. године објавили свој први албум са насловом на српском језику за ПГП РТБ. Ана је свој фестивалски деби имала на Југословенским данима поп музике - Опатија 1986, музичком фестивалу који је организовала Унија југословенских радио-телевизијских станица - ЈРТ. Певала је соло песму „Емил, врати се“ (касније приписану Бастиону) и „О, какав ден“ заједно са Калиопи и Александром Најдовским. Бастион је званично престао да постоји 1987. године. Ана је наставила да пева, бавећи се и својом главном професијом - глумом. Пева рок, џез, поп-рок и етно музику. Редовно је наступала на музичким фестивалима, а 1987. и 1989. се такмичила и на Југовизији. Поред рада у групи Бастион, сарађивала је и са Кирилом Џајковским, Милчем Манчевским, Влатком Стефановским, Драгишом Солдатовићем и другима.

Глуму је дипломирала на Факултету драмских уметности у Скопљу, у класи професора Владимира Милчина. Након дипломирања, постаје члан групе „К.П.Г.Т.“, чији је руководилац био редитељ Љубиша Ристић. У Београд се сели 1995, а у Скопље се враћа 2001. године. Од 2007. године ради у Драмском театру Скопље. Током 1980-их и 1990-их била је члан ансамбла Народног позоришта у Суботици.

Синхронизацијски студији

Гласовне улоге

Дизни

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2017 Лепотица и звер (играни филм) Клотилда

Не-Дизни

Година синх. Филм/серија Лик(ови)
2008 Барби као принцеза и просјакиња (Кларион) Ерика
2008 Барби у Божићној причи (Кларион) Тетка Мари, Нен
2008 Морске принцезе Госпођица Марла, Сораја
2009 Барби и три мускетара (Кларион) Рене
2010 Барби и тајна морских дубина (Кларион) Хедли, Диан
2010 Дугина чаролија: Повратак на острво чаробних капљица Сафрон

Везе